זוהיר בהלול: "הערבים והחרדים צריכים לשלב ידיים נגד נתניהו"

    ארי וידר צילום: יח''צ טלעד 1 Comment on זוהיר בהלול: "הערבים והחרדים צריכים לשלב ידיים נגד נתניהו"
    17:31
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on לאחר 'סערת מטולה'; גולדקנופף מתנצל: "שגיתי בלשוני"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זוהיר בהלול שימש כאיש תקשורת שנים רבות בישראל, והפך להיות אחד האישים הערביים המוכרים ביותר בעולם הכללי.

    הוא מוצב במקום ה-17 הריאלי במחנה הציוני וצפוי לשמש כחבר בכנסת ה-20.

    בראיון לאתר 'קול חי' הוא אומר כי הוא מאמין שהמהפך יתרחש ותקום ממשלת שמאל בסיוע החרדים. "זה תרחיש סביר ביותר ואנחנו עושים את כל המאמצים לשם כך" הוא אומר.

    "העם בישראל רואה לאיזה עומק של צרות הכניסה אותו ממשלת הימין בראשות נתניהו. הממשלה הרחיבה והעמיקה את הפערים בכל התחומים והלכה מדחי אל דחי במחויבותה לאזרחים האלטרנטיבה היחידה היא המחנה הציוני".

    על המפלגות החרדיות הוא אומר "באופן היסטורי הם היו חלק מקואליציות של השמאל. אני חושב שזה חיבור שיכול להיות גם הפעם. במדינה שלנו יש פסיפס מעניין. ערבים ויהודים חילונים ודתיים, והחכמה היא לשלב את כולם".

    בהלול מוסיף ואומר "יש בינינו הערבים לחרדים אחוות מיעוטים. למשל, נתניהו האשים ואמר שאם נוציא את החרדים והערבים מדו"ח ה-OECD הרי שמצבה של ישראל מצוין. תמיד מאשימים את החרדים והערבים בבעיות. אנחנו לא במיינסטרים הישראלי ויש בינינו חיבור. יש אלינו ניכור של ממשלת הימין ונתניהו ואני מאמין שנמצא את הנוסחאות להוביל יחד דברים למען האזרחים".

    האם אתה בעד סנקציות פליליות למי שלא מתגייס?
    "אני חושב שצריך לזכור שכל האזרחים מחויבים לשאת בנטל אבל ברור שהדרך היא לא באמצעות סנקציות. לא צריך להכריז מלחמה נגד שום אוכלוסייה במדינה. הממשלה חייבת להבין את המוגבלות ואת הסוגיות הרגישות והדברים צריכים להיפתר בדיאלוג ולא להלך אימים".

    מה דעתך על קצבאות הילדים?
    זו בדיוק המחויבות של המדינה לאזרחים. הימין הישראלי פגע אנושות באפשרות של המשפחות לנהל חיי משפחה נורמליים. זו אחת הבעיות החמורות. יש בישראל הרבה מאד ילדים שעולים על יצועם כשהם רעבים. אני חושב שצריך לשקול מחדש את הסוגיה כי הקצבאות ננגסו באופן אנוש וזו חלק מהמחויבות של המדינה לאזרחים".

    במה בכוונת להתמקד בכנסת?
    נושא החינוך בוער בתוכי. בצמצום פערים ודאגה לאזרח. ביחסים בין ערבים ליהודים וחזרה לשולחן הדיונים במו"מ לשלום".



    1 תגובות

    מיין תגובות